woensdag 10 november 2010

Nieuwe cursus: Met je pen op ontdekking


Cursus Creatief / Intuïtief Schrijven

Wie snel schrijft, komt voor verrassingen te staan.

Wil je graag op een ontdekkingsreis naar jezelf?
Heb je altijd al willen schrijven maar durf je niet goed? Weet je niet hoe je moet beginnen? Houd je een dagboek bij en wil je graag nieuwe invalshoeken leren om over te schrijven en meer verdieping bereiken?

De cursus "Met je pen op ontdekking" nodigt je uit om kennis te maken met een lichtvoetige manier van schrijven: intuïtief en creatief vanuit je hart.

Wat is creatief / intuïtief schrijven?
Intuïtief schrijven is een vorm van creatieve expressie die speels, verrassend en uitnodigend is.
We hebben allemaal verhalen in ons die gekend willen worden. Door te schrijven geef je uiting aan wat er al aanwezig is en
waarvan je jezelf in je dagelijks leven vaak niet bewust bent.
Intuïtief schrijven is schatgraven in de rijkdom van je innerlijk; is thuiskomen bij jezelf. Het is een ontdekkingsreis, die je helpt herinneren wie je was, bent én wilt zijn.

Door het verkennen van gebeurtenissen, onderliggende motieven en herinneringen leer je jezelf kennen als iemand die aandacht heeft voor zijn eigen verhaal en mede daardoor voor de eigen persoonlijke en spirituele groei.

Iedereen kan het. Schrijfervaring of talent is niet nodig. Wel de bereidheid om met aandacht te luisteren naar datgene wat gehoord en verwoord wil worden. En dat vervolgens aan het papier toevertrouwen.


Hoe doen we dat?
• Verschillende schrijfoefeningen en werkvormen helpen je op weg om je inspiratie op te sporen en je belevingswereld in kaart te brengen.
• Tekstfragmenten, beeldmateriaal en associaties vormen o.a. de bronnen die je inspireren en je creativiteit wakker maken.
• Er wordt afwisselend alleen, in kleine groepjes of in de totale groep gewerkt.
• De maximale groepsgrootte is 8 personen


Het resultaat?
Je leert een aantal basis technieken die je kunt gebruiken om schrijvend dichter bij jezelf te komen en je creatief te uiten.
•Je leert met plezier en aandacht te schrijven
•Je ontdekt fragmenten van je eigen verhaal
•Je komt dichter bij wat voor jou belangrijk is
•Je vindt materiaal en ontdekt perspectieven waarover je wilt (door)schrijven
•Je gaat met veel praktische ideeën naar huis zodat je na de cursus zelf - al schrijvende - jouw reis kunt voortzetten.
•Je zult versteld staan van het verhaal wat jouw pen aan jou zal vertellen....


Voor wie?
Deze cursus is bestemd voor iedereen die graag de pen wil oppakken en daarbij wil worden geïnspireerd.

Begeleiding:
Ik ben Anna Lammers en ik heb sinds 1991 een bureau voor training, coaching, loopbaan- en levensvragen. Bij Christine de Vries ben ik geschoold in creatief (dagboek) schrijven.
Mezelf ont-wikkelen en ontdekken waar mijn hart van gaat zingen, zijn rode draden in mijn leven. Daarom heb ik in mijn persoonlijk leven altijd geschreven als ik er behoefte aan had om weer thuis te komen bij mezelf.
Mijn enthousiasme voor deze vorm van schrijven wil ik graag met je delen, want mijn grootste passie is om anderen te laten ontdekken wat hen inspireert en levend laat voelen.
Ik nodig je hierbij uit om met mij te ontdekken wat deze creatieve expressievorm voor jou kan betekenen.

Praktische informatie:
De cursus bestaat uit 7 middagen op de volgende data:
3 - 17 februari 2011
3 - 17 - 31 maart2011
14 - 28 april
Tijd: 14.00 uur tot 16.00 uur:


Kosten:
De kosten voor deze cursus bedragen € 140,-- inclusief koffie/thee
Nu met 25 % kennismakingskorting voor € 105,-- !!

Meer informatie
Anna Lammers
Arion coaching & training
Telefoon: 0493 - 69 28 66
E-mail: arion-adviesbureau@xs4all.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten